ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОРГАНИЗИРАНО ТУРИСТИЧЕСКО ПЪТУВАНЕ
Настоящите общи условия са в сила от 01.04.2021.
Те уреждат правата и задълженията на страните по договора за предоставяне на туристически услуги – ПОТРЕБИТЕЛЯ от една страна и МОНТАВЕЛ ЕООД, наричан за кратко ТУРОПЕРАТОР от друга страна. Продуктът МАДЖИКЪЛ ТУРС БЪЛГАРИЯ е част от МОНТРАВЕЛ ЕООД, лицензиран тур оператор в България, притежаващ лиценз РК 01-7940 от 26.11.2018.
Раздел 1
1. Договор Договор за предоставяне на туристически услуги в България и чужбина, се сключва между ПОТРЕБИТЕЛЯ от една страна и МОНТРАВЕЛ ЕООД и ТУРОПЕРАТОРА от друга страна, след извършване на резервация от ПОТРЕБИТЕЛЯ и потвърждение от страна на ТУРОПЕРАТОРА. Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ са неразделна част от Договора за предоставяне на туристически услуги.
1.1. Организатор на туристически услуги Организатор на всички туристически услуги с обща цена / туристически пакети на територията на България и в чужбина, е МОНТРАВЕЛ ЕООД.
1.1.1. МОНТРАВЕЛ ЕООД, с ЕИК 204067710, представлявано от Добрин Петров Добрев – управител, с адрес на управление 7650 Дулово, ул. Г. Бенковкси 17, наричано за кратко ТУРОПЕРАТОР.
1.1.2. Контакт с ТУРОПЕРАТОРА Сайт: www.magicaltours.bg Електронна поща: info@magicaltours.bg Адрес за кореспонденция: ул, Г. Бенковски 17, 7650 Дулово.
Телефон: 0876301021 
Фейсбук страница: Magical Tours Bulgaria www.facebook.com/magicaltoursbulgaria 
Инстаграм страница: Magical Tours Bulgaria www.instagram.com/magicaltoursbulgaria
1.2. Предмет на договора.
Индивидуален договор за предоставяне на организирана туристическа услуга с обща цена в България и чужбина, за кратко туристически пакет. За всяка отделна резервация, страните подписват отделен договор за туристически пакет.
Всеки индивидуален договор съдържа:
1.2.1. Дестинация до която се пътува.
1.2.2. Маршрут, по който се планира съответната програма, както и начина на придвижване – пеша, с моторно превозно средство, с велосипед, каяк, лодка и др.
1.2.3. Продължителност на туристическия пакет.
1.2.4. Видът и категорията на настаняването.
1.2.5. Изхранване, включено в съответния пакет.
1.2.6. Други екскурзии,атракции, услуги, които са включени в програмата или се предлагат срещу допълнително заплащане.
1.3. Официалният език за кореспонденция е български език, в случай, че не е упоменато друго.
1.4. Име, адрес за контакт и кореспонденция на туроператора, предлагащ съответния туристически пакет.
1.5. Обща цена на туристическия пакет – включва детайлно описание на предлаганите в пакета основни услуги в лева, както и възможните допълнителни услуги, за които се заплаща отделно от общата пакетна цена, например допълнителни разходи за лифтове, СПА центрове, посещение на музеи, атракциони и др.
1.6. Начини на плащане.
1.7. Срокове на плащане.
2. Допълнителни споразумения и анекси. В случай, че за определени пакети са приложими различни от записаните тук общи условия, същите се описват в анекси към индивидуалния договор и имат приоритет пред приложимите общи условия.
2.1. Минималния брой участници, необходим за провеждане на туристическия пакет, и крайния срок, посочен в чл. 89, ал. 7, т. 1 от Закона за туризма за евентуално прекратяване на договора преди започване на изпълнението на туристическия пакет, в случай че не е набран минималният брой участници;
2.2. Прекратяване на договора от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, преди влизането на договора в сила, както и съответните срокове за това в съответствие с чл. 89, ал. 1 – 4 от Закона за туризма;
2.3. Информация за сключване на допълнителна доброволна застраховка от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, покриваща разходите по прекратяване на туристическия пакет с обща цена от ПОТРЕБИТЕЛЯ.
2.4. Информация за сключване на допълнителен договор (Анекс) по репатриране на ПОТРЕБИТЕЛЯ, в случай на злополука, болест или смърт.
3. Ред за подписване на договор за туристически пакет с обюа цена и приемане на общите условия.
3.1. При заявление за резервация от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, са достъпни общите условия по индивидуален договор, налични на уебсайта на ТУРОПЕРАТОРА. С изпращането на резервацията, ПОТРЕБИТЕЛЯТ приема и се съгласява с настоящите Общи условия, които са неизменна част от индивидуалния договор.
3.2. В случай че, ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е съгласен с настоящите Общи условия, то технически не е възможно сключването на резервация за туристически пакет с обща цена.
3.3. При условие, че потребителят е съгласен с Общите условия по индивидуалния договор за пътуване с обща цена, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има следните възможности:
3.3.1. Директно подписване на договора. След като се е запознал с договора и прилежащите към него Общи условия, потребителят подписва на хартиен или дигитален носител копие от договора за пътуване с обща цена – туристически пакет.
3.3.2 Подписване от разстояние при конклудентни условия. ПОТРЕБИТЕЛЯТ или упълномощено от него лице подписва договора от разстояние при конклудентни условия, извършва плащане по съответния ред, по съответната банкова сметка или чрез банкова карта, като изрично посочва воснованието за плащане номера на съответния договор. За да се счита, че договорът е подписан от разстояние чрез конклудентни действия е необходимо по него да бъде направено плащане минимум в размер на определеното в същия депозит. Договорът се счита за подписан между страните от датата и часа на постъпване на плащането по банковата сметка на туроператора.
4. Официална информация.
Информацията, предоставена на уеб сайта на туроператора www.magicaltours.bg е актуална и се ползва с приоритет пред всяка друга информация, която може да бъде открита в други източници (интернет, рекламни брошури, радио-реклами и пр.). Пълната предварителна информация съгласно чл. 82 от Закона за туризма задължително е придружена от Стандартен формуляр за предоставяне на информация във връзка с договори за туристически пакети. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност, за информация, публикувана от трети страни на рекламни брошури, интернет сайтове, реклами и др. относно туристически пакети с обща цена.
5. Резервации
5.1. Резервации се приемат по телефон, електронна поща или директно на www.magicaltours.bg, както и чрез наши партньори които имат валиден агентски договор с Туроператора. Резервацията се счита за валидна само след подписване на индивидуален договор за туристически пакет /лично или отдалечено по електронен път съгласно чл.84 от Закона за туризма/ и заплащане на депозит или пълната сума по банков път или с кредитна карта, в зависимост от съответната програма.
6. Настаняване
6.1. Настаняването по съответната програма се съдържа в описанието. 
6.2 Вид настаняване – според описанието на програмата, настаняването може да бъде в хотел, семеен хотел, къща за гости, хижа, вила, кемпер, каравана, яхта и др. 
6.3. При заявка за резервация ПОТРЕБИТЕЛИТЕ вписват желанието си за настаняване – семейства, двойки, приятели пътуващи заедно, се настаняват с приоритет, само в случай, че е налице съответната възможност. Желанията не могат да бъдат гарантирани, тъй като влияят фактори като сезонна заетост, наличност/брой легла и др. 
6.4. При заявка за резервация и липса на конкретно желание от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, същият се настанява на случаен принцип по възможност от същия пол, в случаите когато конкретният вид настаняване позволява това. 
6.5. В случаите когато не е възможно настаняване по полов признак /например в общи спални помещения на хижи и/или по програми, чийто маршрут е със сложна логистика по настаняването поради липса на достатъчно леглова база или други характеристики на местата за настаняване /например бунгала за х 4-ма / 6-ма души/ е възможно потребителите да бъдат настанени в стая с потребители от срещуположния пол. В този случай, във всяка отделна програма, в която това е възможно да се случи потребителите биват надеждно и своевременно уведомявани в писмен вид в самата програма и в индивидуалния договор за туристически пакет. 
6.6. Когато е налице възможност, ПОТРЕБИТЕЛЯ може да заяви индивидуално настаняване, срещу допълнително заплащане. 
6.7. Настаняването става след 14:00. 
6.8. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да спазва вътрешния ред и правила в местата за настаняване. 
6.9. ПОТРЕБИТЕЛЯТ заплаща отделно всички допълнителни услуги, предлагани в местата за настаняване, които не са упоменати в описанието и не са включени в програмата – СПА услуги, мини бар, напитки и храни, сейф и др. 
6.10.ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи никаква отговорност за дължими плащания от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ в местата за настанявания на услуги, които не са част от туристическото пътуване с обща цена. 
6.11. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за загубени вещи , документи, и ценности в местата за настаняване. ТУРОПЕРАТОРЪТ съдейства при търсенето, кореспонденцията и логистиката, като всички разходи са за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
7. Документи за пътуване и визи.
7.1. За всички потребители по програми, които включват страни извън ЕС, с изключение на Швейцария, Норвегия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Албания, Черна гора и Северна Македония – валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването; 
7.2. За лица под 18 г. – валиден документ за самоличност, изискван от съответната държава, със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването. За лица под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите – освен необходимият документ за самоличност, допълнително се изисква нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Оригиналната декларация и 2 копия следва да се носят по време на цялото пътуване. 
7.3. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за случаите, в които на ПОТРЕБИТЕЛЯ е отказан достъп до съответната стана, поради нередовни документи или такива с изтекъл срок. В тези случаи всички разходи и щети са за сметка на потребителя. 
7.4. Граждани на чужди държави, пътуващи по програми на туроператора, са длъжни да се информират предварително от съответните компетентни органи относно режима за пътуването им по съответната програма и страна. 
7.5. Пътувания в държави, за които се изискват визи. 
7.5.1За пътувания в държави, в които се изискват визи за български граждани туроператорът съдейства като предоставя всички зависещи от него документи (хотелска резервация, медицинска застраховка, резервация за самолетни/автобусни билети, ваучер и пр.) По искане на потребителя е възможно туроператорът да подготви необходимите документи за кандидатстване за виза пред съответното посолство и да кандидатства по възможност вместо Потребителя. В този случай потребителят заплаща освен съответната визова такса на посолството, така и такса обслужване, която е предварително определена от туроператора. В този случай Потребителят е длъжен да предостави на Туроператора изискваните от посолството допълнителни документи, както и да заплати съответните такси, а ако е необходимо и да се яви на лично интервю. Неявяването на личното интервю или отказ да бъдат предоставени определени документи, както и отказ да бъдат заплатени съответните такси към посолството, се считат за отказ от пътуването по вина на Потребителя. 
7.5.2.Издаването на виза за съответната държава е в компетенциите единствено и само на съответното Посолство или консулство и получаването на виза не се гарантират от туроператора. В случай на отказ от страна на посолството за издаване на съответната виза всички направени разходи от потребителя за издаване на виза включително и таксата на туроператора не се възстановяват на Потребителя.
8. Застраховка
8.1. Монтравел ЕООД е лицензиран туроператор, с лиценз Но. РК 01-7940, издаден на26.11.2018 г. Според действащата Наредба за Туризма, чл.42 от ЗТ, ТУРОПЕРАТОРЪТ сключва ежегодно задължителна застарховка Отговорност на туроператора, публикувана на сайта на Министерството на Туризма, както и на www.magicaltours.bg 
8.2. Всички потребители, резервирали туристически услуги с обща цена, имат включена застраховка за времето на съответната програма в България или в чужбина. 
8.3. За всички пътувания в чужбина, ПОТРЕБИТЕЛЯТ получава застраховка медицинска злополука с минимално покритие от 5000 (пет хиляди) евро, валидна извън границите на България, за съответната дестинация или дестинации, при посещение на повече от една държава. Медицинската застраховка не покрива застрахователни събития при хронични заболявания, както и стоматологични услуги или заболявания/ увреждания, настъпили в резултат на употребата на алкохол и упойващи вещества. 
8.4. Програми, които се предлагат на територията на България, с преминаване на планински и трудно достъпни терени, са с включена Планинска застраховка с минимално покритие от 2000 (две хиляди) лева. Планинската застраховка задължително включва разноски по издирване и спасяване. 
8.5. Програми извън територията на България, с преминаване на планински и трудно достъпни терени, са с включена Планинска застраховка с минимално покритие 10 000 (десет хиляди) евро. Планинската застраховка задължително включва разноски по издирване и спасяване. В някои държави се предлага и опция за издирване и репатриране с хеликоптер. 
8.6. ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да сключва допълнителни застраховки с ТУРОПЕРАТОРА, които са срещу допълнително заплащане, като например застраховка „Отмяна на пътуването“ и др.
Раздел 2.
9. Отговорности на страните
9.1. ТУРОПЕРАТОРЪТ носи отговорност за предлаганите от него туристически пакети с обща цена, независимо дали са изпълнени изцяло от ТУРОПЕРАТОРА или от трети страни – доставчици, подизпълнители, партньори и др. Потребителят следва без необосновано забавяне да уведомява туроператора за всяко несъответствие, установено при изпълнението на туристическата услуга, включена в договора за туристически пакет, като се отчитат конкретните обстоятелства за случая. 
9.2. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за вреди от неизпълнението или непълното изпълнение на Договора в следните случаи: 
9.2.1. Действия на потребителя. 
9.2.2. Действия на трети лица, които не са свързани с изпълнение на договора, но не могат да бъдат избегнати. 
9.2.3. Форс мажор – непреодолима сила или събитие, което не може да се планира или избегне от ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти за добросъвестно изпълнение на техните задължения. 
9.3. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за услуги, които не са част от туристическия пакет с обща цена, обект на съответния Индивидуален договор. 
9.4. В случай на неизпълнение от страна на Туроператора на услугите по настоящия Договор, той се задължава да компенсира на потребителя до надлежно доказаните вреди. Максималната граница на отговорност на туроператора в тези случаи е до 100 % от стойността на тези услуги. 
9.5. За програми, за които е предвидено навлизането в планински терен, водни площи или труднодостъпни райони туроператорът не носи отговорност и не дължи връщане на заплатената за туристическото пътуване цена в случай на неуспешно достигане до крайната точка /например планински връх/ по програмата в следствие на влошени метеорологични условия, слаба физическа форма на потребителя или каквато и да била друга причина непозволяваща на потребителя или на цялата група достигането до крайната точка по планираната програма.
Раздел 3. Права и задължения на страните
10. Задължения на ТУРОПЕРАТОРА. 
10.1.Да предостави в съответствие с условия по индивидуалния договор и тези общи услвия туристическите услуги, заплатени от потребителя. 
10.2.Туроператорът носи отговорност за надлежното изпълнение на всички туристически услуги, включени в туристическия пакет и е задължен да окаже съдействие на пътуващия, в случай че той изпадне в затруднение 
10.3. По време на изпълнението на всяка програма да носи в себе си оригиналите на всички застрахователни полици, с които са застраховани потребителите по време на конкретното пътуване. При поискване от страна на потребителя туроператорът е длъжен да му предостави полицата в оригинал. 
10.4. Туроператорът е длъжен да предостави данни и информация за местния представител на туроператора, на звено за контакт или на друга относима по провеждането на програмата служба; 
10.5. Туроператорът дава правото на потребителя да прехвърли договора за туристически пакет на друг потребител, ако информира писмено за промяната до: – до 24 часа преди провеждането на програма в България – до 7 дни преди провеждането на програма в чужбина в съседна на България страна – до 14 дни преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна 
10.6. Да уведоми писмено потребителя, когато минималния брой участници не е набран и пътуването може да бъде отменено в следните срокове: – до 48 часа за пътуване в България – до 72 часа за пътуване в чужбина в съседна на България страна – до 14 дни за пътуване в чужбина в несъседна на България страна
11. Туроператорът има право:
11.1. Да получи от потребителя възнаграждение за предоставените в съответствие с условията по индивидуалния договор и тези общи условия туристически услуги. 
11.2. Да се откаже от договора, без да носи никаква отговорност, ако потребителя не извърши плащания в установените срокове и по този начин прояви недобросъвестност при изпълнение на своите задължения. Фактът за извършено плащане се удостоверява с надлежно оформен документ. Ако потребителя е внесъл капаро, но не е извършил в установените срокове плащанията до пълния обем на общата цена на пътуването, капарото не се връща. 
11.3. Да промени превозвача с друг превозвач при настъпване на причини, които правят невъзможно или нецелесъобразно посоченият в договора превозвач да изпълни задълженията си, като уведомява за това потребителя в срок до 24 часа преди датата на отпътуване. 
11.4. Да промени началната дата на пътуването с до 72 часа преди или след първоначално обявената дата на начало на програмата когато причина за това се явява отменен самолетен полет по редовна авиолиния. В този случай туроператорът е длъжен незабавно след узнаването на промяната да информира потребителя. Промяната на началната дата на пътуването в хипотезата на тази алинея не се счита за съществено изменение на договора. 
11.5. Да промени часа на тръгване при настъпване на обективни причини, които налагат това, като уведоми своевременно потребителя. 
11.6. Да отмени организираното пътуване преди неговото започване, когато не е набран необходимият минимален брой участници за осъществяването на пътуването, за което потребителя е уведомен в сроковете, уговорени в настоящият договор. В този случай Туроператорът не носи отговорност и не дължи обезщетение за имуществени и неимуществени вреди, причинени от неизпълнението на Договора. 
11.7. Когато в дадена програма е предвидено навлизането в планински терен, водни площи или труднодостъпни райони да отмени организираното пътуване преди неговото започване в случай на неблагоприятна метеорологична прогноза. В този случай туроператорът дължи възстановяване на платените от участниците суми в пълен размер в срок от 3 работни дни след датата на отмяна на програмата. 
11.8. При промяна на метеорологичната обстановка когато в дадена програма е предвидено навлизането в планински терен, водни площи или труднодостъпни райони туроператорът по своя преценка има право да прекъсне, съответно измени изпълнението на програмата след нейното започване с цел запазване сигурността на живота и здравето на потребителите взели участие в тази програма. В този случай туроператорът може да вземе решение за връщане на разумна част от платените от участниците суми. Под разумна част от платените суми се разбира разликата от общо платените от участниците суми и действително направените до момента на прекъсването на програмата разходи като разходите за транспорт, застраховки, разрешителни, платени резервации за допълнителни услуги и атракции, нощувки, изхранвания, хонорари на водачите и други относими и действително реализирани разходи.
12. Потребителят се задължава:
12.1. Да заплати в пълен обем и в установените в индивидуалния договор и настоящите общи условия срокове стойността на туристическите услуги. 
12.2. При пътуване извън България да осигури необходимите лични документи /задграничен паспорт, лична карта, виза/, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна. В случай, че това задължение не е изпълнено от потребителя и поради неправилно оформена декларация или каквато и да било друга причина потребителят не е допуснат да премине границата на Република България, туроператорът не забавя провеждането на програмата за останалата част от групата и не дължи каквито и да било неустойки на потребителя за непроведеното пътуване. 
12.3. В случаите когато в дадена програма е предвидено навлизането в планински терен, водни площи или труднодостъпни райони потребителят е длъжен да изпълнява всички указания на туроператора за безопасно придвижване и по никакъв начин да не напуска групата. 
12.4. В случай на неизпълнение на задълженията описани в ал.3 туроператорът не носи никаква отговорност за последиците, които могат или са възникнали за потребителя от недобросъвестното му поведение.
12. Потребителят има право:
12.1. Да получи в пълен обем и със съответното качество всички описани в индивидуалния договор и тези общи условия туристически услуги. 
12.2. Да прехвърли правата и задълженията си по договора на трето лице, което отговаря на всички изисквания за осъществяване на пътуването, като предварително уведоми туроператора или туристическия агент. В този случай сроковете за писмено уведомяване на туроператора са както следва: – до 24 часа преди провеждането на програма в България – до 7 дни преди провеждането на програма в чужбина в съседна на България страна – до 14 дни преди провеждането на програма в чужбина в несъседна на България страна 
12.3. Когато туроператорът направи значителна промяна в някоя от съществените клаузи на индивидуалния договор, потребителят има право: – да приеме промените, което се удостоверява с допълнително писмено споразумение към индивидуалния договора, или – да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение. 
12.4. Потребителят уведомява туроператора за решението си по горната алинея в 3 (три) дневен срок от получаване на уведомлението, но не по-късно от началната дата на пътуването.
Раздел 4.
13. Цени, срокове и начин на плащане. Отстъпки
13.1. Цените са пакетни, съгласно предложените програми. Към всяка програма изчерпателно са посочени услугите, които са включени в пакетната цена. Всички услуги като, но не ограничаващи се до самолетни билети, входове и билети за туристически атракции, изхранвания, напитки, трансфери и други, които не са изброени като включени в цената на пакетната услуга следва да се разбират като не включени в цената. Когато това е възможно, приблизителната стойност на тези услуги се упоменава от туроператора срещу всяка една от тях. 
13.2. Плащането се извършва в лева по посочена от туроператора в индивидуалния договор банкова сметка или алтернативни, посочени от туроператора разплащателни методи като плащане по Revolut или други електронни портфейли, дебитна/кредитна карта, ИзиПей, epay, в брой и всеки друг незабранен от закона начин на разплащане. За всяко извършено плащане туроператорът издава фактура. 
13.3. Сроковете за плащане по направени резервации са както следва: 
13.3.1. Депозит – срока за плащане на депозит е до 5 календарни дни считано от датата на резервацията – в случай, че резервацията е направена по-малко от 5 дни преди провеждане на програмата потребителят следва да заплати цялата сума по туристическия пакет – за програми, чието цялостно изпълнение е в рамките на до 24 часа, и в които не е предвидена нощувка не се заплаща депозит. За участие в тези програми потребителят заплаща цялата сума на пакетната услуга. – размера на депозита е определен индивидуално за всяка отделна програма. 
13.3.2. Междинни и окончателни плащания: – окончателното плащане по програми с място на провеждане в България следва да е постъпило при туроператора най-късно 48 часа преди началото на програмата – окончателно плащане по програми с място на провеждане в съседна на България страна следва да е постъпило при туроператора най-късно 7 дни преди началото на програмата – окончателно плащане по програми с място на провеждане в не съседна на България страна следва да е постъпило при туроператора най-късно 30 дни преди началото на програмата. – при програми с обща пакетна цена над 800.00 лева туроператорът може да въведе условие за междинно плащане/плащания. В този случай размерът на и срокът за междинните плащания се уговаря в индивидуалния договор. – участникът може да прави междинни плащания в срок и размер по негов избор стига те да са направени преди сроковете за окончателно плащане. 
13.3.3 Като основание на направеното плащане потребителят посочва единствено номера на индивидуалния договор сключен между него и туроператора. 
13.3.4. Резервацията на потребителя е потвърдена и индивидуалния договор между страните има правно обвързващо действие между тях от момента на постъпване на първото плащане /капаро или окончателно плащане/ при туроператора. В случай, че плащането на капаро, съответно окончателно плащане е постъпило при туроператора след срока описан в настоящия раздел, то последният има право да отмени договора и съответно, в този случай за него се поражда задължението незабавно да възстанови на потребителя направеното плащане. 
13.3.5. Туроператорът може да прави индивидуални или групови отстъпки от цената по свое усмотрение. Цената с отразената вече отстъпка се записва в индивидуалния договор с потребителя и има приоритет пред общовалидната и обявена в офертата на туроператора цена.
Раздел 5.
14. Анулации и неустойки
15. Потребителят има право да прекрати договора във всеки един момент. В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора от страна на потребителя, Туроператорът удържа следните неустойки: 
15.1. При пътуване в чужбина: – до 90 дни преди датата на пътуването – в размер на депозита – от 89 до 60 дни преди датата на пътуването – 50% от общата стойност на пътуването – от 59 до 30 дни преди датата на пътуването – 80% от общата стойност на пътуването – 29 или по-малко от 29 дни преди датата на пътуването – 100% от общата стойност на пътуването 
15.2. при пътуване в България: – до 30 дни преди датата на пътуването без неустойки – от 29 до 8 дни преди датата на пътуването – в размер на капарото – 7 или по-малко от 7 дни преди датата на пътуването – 100% от общата стойност на пътуването.
16. При анулация на пътуването поради болест, включително Covid-19 или каквито и да било други лични причини свързани с потребителя се прилагат разпоредбите, сроковете за анулация и дължимите неустойки описани в чл. 19 по-горе.
16.1. В случай, че потребителят прекрати своето пътуване през времето на неговото изпълнение по свое желание, всички допълнителни разходи, включително и транспортните са за негова сметка. В този случай потребителят не може да има претенции за връщане на каквато и да било част от стойността на описаните в индивидуалния договор услуги. 
16.2. При неспазване на сроковете за плащане от страна на потребителя, туроператорът има право да анулира пътуването, удържайки неустойка съгласно описаните в чл.19 срокове и размери.
17. В случай, че пътуването бъде отменено от потребителя поради причини дължащи се на Covid-19, без значение от конкретните причини, се прилагат разпоредбите, сроковете за анулация и дължимите неустойки описани в чл. 19 по-горе.
Раздел 6. Промени в Договора. Анекси.
18. Когато преди началото на изпълнение на туристическия пакет туроператорът направи значителна промяна в някоя от съществените клаузи на договора, той е длъжен да уведоми незабавно потребителя.
18.1.„Съществени клаузи“ от договора за туристически пакет са: цената, датата на тръгване и пристигане когато тази дата не се дължи на отменен/променен полет на редовна авиолиния в интервал от 72 часа преди или след първоначално определената дата за начало/край на програмата, продължителността на престоя, маршрутът на пътуването, видът на използвания транспорт, местоположението, видът и категорията на местата за настаняване, специфичните изисквания на потребителя, приети от туроператора, както и други условия, съгласно чл.82, ал.1, т.1 от Закона за туризма. 
18.2. Замяна на хотела или място за хранене и/или развлечение и/или атракция от същата или по-висока категория или класа не се счита за значителна промяна на Договора.
19. В този случай потребителят има право:
19.1. да приеме промените, което се удостоверява с допълнително споразумение към договора. 
19.2. да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение. 
19.3. Потребителят трябва да уведоми писмено туроператора с писмо на електронната му поща за своето решение в 5 дневен срок от получаване на уведомлението по предходния член, но не по-късно от 1 ден преди началната дата на пътуването. 
19.4. Ако потребителят не уведоми писмено туроператора за своето решение в 5 дневния срок по предходната алинея, туроператорът ще счита, че предложените промени са приети и потребителят губи правото си да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение.
20. В случай, че потребителят избере по предходната точка да се откаже от договора, той има право да му бъдат възстановени платените от него суми в 7-дневен срок от датата, на която туроператорът е получил уведомлението за отказ.
21. Туроператорът си запазва правото да прави промени в началния час и място на тръгване и часа на пристигане, когато пътната обстановка или поведението на превозвача го налагат.
22. Туроператорът може да изменя договорените с потребителя места за настаняване, ако, поради независещи от него причини, нощувките при тях са невъзможни. Туроператорът гарантира в такива случаи да ангажира места за настаняване, с равностойни или по-добри условия и разположение.
23. При организирани групови пътувания туроператорът си запазва правото на промени в последователността на изпълнение на програмите, когато това се налага за по-добро им и/или безопасно протичане.
24. Туроператорът има право да изменя и други несъществени клаузи от договора, когато интересите на потребителя налагат това.
25. Потребителя има право да инициира промяна на всяка от клаузите на индивидуалния договор и/или на настоящите общи условия. В случай, че по предложената от потребителя промяна бъде постигнато съгласие с туроператора промяната се отразява в индивидуалния договор и има приоритет пред всички останали договорки и/или настоящите общи условия.
Раздел 7. Рекламации и компенсации.
26. Всички рекламации трябва да бъдат предявени от туриста на мястото на нарушението или без необосновано забавяне пред туроператора или негов представител. Потребителят съставя протокол, в който се описват оплакванията му и те се предявяват на туроператора.
27. Туроператорът е длъжен да предприеме всички разумни мерки за констатиране и отстраняване на несъответствието между предоставената от него услуга и уговореното в Договора за туристически пакет.
28. В случай, че потребителят не е удовлетворен, туроператорът му предоставя възможност да потърси компенсация – чрез рекламация в писмена или устна форма до 14 дни от откриване на несъответствието.
29. Потребителят следва да предостави на туроператора писмена рекламация, екземпляр от договора и други документи, доказващи претенцията му по основание и размер.
30. Туроператорът се задължава да отговори писмено в срок от 30 календарни дни след депозиране на рекламацията.
31. Туроператорът не носи отговорност за вреди на потребителя, в следствие на несъответствия между договора за туристически пакет и предоставената услуга, ако: 
31.1. не е бил уведомен от потребителя в описаните срокове; 
31.2. е бил уведомен, но е отстранил несъответствието, преди да произтекат каквито и да е вреди за потребителя 
31.3. отстраняването на несъответствието е било свързано с непропорционално високи разходи предвид степента на несъответствието и стойността на засегнатите туристически услуги 
31.4. когато липсата на съответствие се дължи на пътуващия.
32. При спор между страните, туроператорът поема задължението да предприеме мерки за доброволно уреждане на спора, включително чрез възможности за компенсации на потребителя.
Ако потребителят не е удовлетворен от рекламацията, може да се обърне към следните институции за алтернативно разрешаване на спорове:
•Комисия за защита на потребителите, адрес: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А, тел. 02/ 9330 517, e-mail: adr.sofia@kzp.bg 
•Електронната платформа на Европейската комисия за онлайн решаване на потребителски спорове, която е достъпна на следния адрес: http://ec.europa.eu/odr.
33. В случай, че страните не могат да разрешат възникнал спор помежду си по извънсъдебен ред, компетентен да се произнесе ще бъде компетентния български съд при приложение на съответните норми на българското право.
Раздел 8.
34. Допълнителни и заключителни разпоредби. 
34.1. Отношенията между страните по тези общи условия както и по индивидуалният договор може да бъде изменяни, допълвани или анулирани само с двустранни писмени анекси. 
34.2. Писмената форма се счита спазена както при традиционни писмени форми, така и при e-mail кореспонденция, ако тя бъде отправена до следните адреси и координати: 
34.3. За туроператора: на посочените в чл. 1, ал.2 данни за контакт на туроператора 
34.4. За потребителя – посочените от потребителя в резервационната форма към съответната програма данни за контакт..
35. Кондиция и специфични лични умения. 
35.1. За някои програми се изисква подходяща физическа кондиция и/или специални знания и умения от страна на потребителя. Подписвайки индивидуалния договор за участие в такава програма потребителят декларира, че отговаря на всички изисквания за физическа форма и притежава нужните знания и умения за пълноценно участие в програмата. 
35.2. За някои програми се изисква наличието на специфична лична екипировка. Когато съответната програма изисква подобна екипировка туроператорът се задължава изчерпателно да изброи същата в самата програма и в индивидуалния договор между страните. Подписвайки индивидуалния договор за участие в такава програма потребителят декларира, че притежава необходимата лична екипировка, и тя отговаря на нужните стандарти и условия на туроператора за пълноценно участие в програмата. 
35.3. В случай, че в хода на провеждане на програмата от туроператора или от негови представители бъде установено, че даден потребител не отговаря на изискванията по предходните алинеи, то туроператорът има правото да прекрати участието му в програмата като в този случай не дължи никакви неустойки, връщане на платени суми или компенсации за щети. 
35.4.За програми, за които е предвидено навлизането в планински терен, водни площи или труднодостъпни и/или особени по характеристика райони туроператора и/или негови представители и/или негови партньори, може да поиска от потребителя подписването на изрична декларация за отказ от каквато и да било отговорност, включително и от отговорност на трети страни за живота и здравето на потребителя. При програми, които предвиждат изкачването на планински върхове с надморска височина над 4500 метра декларацията следва да бъде заверена нотариално. 
35.5 Непредоставянето, респективно неподписването на декларацията от страна на потребителя тогава, когато такава му е изискана от туроператора и/или негови представители и/или негови партньори се счита за отказ от пътуване от страна на потребителя. В този случай се прилагат разпоредбите на настоящите общи условия за отказ от пътуване от страна на потребителя и дължимите от него неустойки съобразно момента на отказа от пътуване.
36. Видео и фото заснемане 
36.1. Туроператорът има право да заснема на фото и видео кадри провежданите от него програми. 
36.2. С приемането на настоящите общи условия потребителят декларира, че е съгласен да бъде фотографиран и заснеман на видео по време на провежданите програми. Всички кадри заснети от туроператора или негови представители са с изключителни авторски права на туроператора и има право да ги използва неограничено като ги публикува за свои цели на интернет сайта си както и във всички поддържани от последния профили в социални медии в интернет. 
36.3. Потребителят може да откаже да бъде заснеман по време на провежданите от туроператора програми. За целта е необходимо да уведоми писмено туроператора преди започването на програмата.
37. В някои от програмите си туроператорът може да покани за участие специални гости (известни/публични личности). В този случай участието на специалните гости в програмите на туроператора са изцяло за негова сметка и по никакъв начин разходите за участието на подобни специални гости не са и не могат да бъдат част от цената на пакета, която потребителят заплаща за участие в съответната програма. Туроператорът не носи никаква отговорност, включително и финансова, в случай, че обявеният по някоя от програмите специален гост не вземе участие в същата без значение на причината довела до отказ от участие.
38. Програмите организирани от туроператора като цяло не са подходящи за лица с о.граничена подвижност и бременни жени след 8-ма гестационна седмица.
39. В програмите организирани от туроператора не се допускат домашни любимци без значение от техния вид и размер.
Добрин Петров Добрев – Управител 
Монтравел ЕООД, 
